Dom dla dzieci w Łopuszce Małej

Dom dla Dzieci w Łopuszce Małej usytułowany jest w zabytkowym dworze, w centrum niewielkiej wioski. Z domu rozciąga się widok na wioskę, położoną niżej oraz na staw po jednej stronie oraz park po drugiej. W centrum stawu znajduje się wysepka, na której usytuowana jest Figura Matki Bożej – Wspomożenie Wiernych. Do stawu przylega plac zabaw. Dom posiada własny sad oraz ogród warzywny.

Aktualnie w Domu dla Dzieci w Łopuszce Małej przebywa 31 dzieci. Za patrona placówki obrano ks. Bronisława Markiewicza, który w przeszłości podejmował prace duszpasterskie na terenie Galicji .

Dom dla Dzieci w Łopuszce Małej zgodnie ze swoimi założeniami statutowymi zapewnia całodobową opiekę i wychowanie dzieciom całkowicie lub częściowo pozbawionych opieki rodzicielskiej, zaspokajając ich potrzeby życiowe zgodnie  z przyjętymi standardami opieki i wychowania oraz standardami usług opiekuńczo-wychowawczych. Pracownicy zatrudnieni w Domu uczestniczą w procesie opieki i wychowania. W Domu dla Dzieci nie ma pań wychowawczyń są natomiast ciocie i wujkowie, który mieszkają z dziećmi. To daje podopiecznym poczucie przynależności i bezpieczeństwa.

Podniesieniu statutu społecznego podopiecznych sprzyja wielopłaszczyznowe oddziaływanie poprzez  naukę, również języków obcych a także sport i kulturę.

Do startu życiowego przygotowuje wieloaspektowa praca wychowawcza. Obejmuje nie tylko wyrównywanie deficytów rozwojowych i terapię emocjonalną, ale także wdrażanie do obowiązków szkolnych i zaangażowanie w życie Domu i środowiska lokalnego.

Mamy za sobą okres wakacji i letniego odpoczynku. Nasi podopieczni chętnie uczestniczyli  w organizowanych koloniach i wycieczkach. Rozpoczęliśmy letni wypoczynek od wyjazdu trójki rozśpiewanych wychowanków na Warsztaty Instrumentalno – Wokalne prowadzone przez „Twoje Niebo” na Wybrzeżu koło Dubiecka. Wychowankowie szkolili swoje umiejętności instrumentalno – wokalne pod czujnym okiem i uchem wspaniałych śpiewaków i muzyków. Na zakończenie warsztatów odbył się piękny koncert na dubieckim rynku, w którym udział wzięli także nasi podopieczni.

Sześciu chłopców z Domu dla Dzieci w Łopuszce Małej wraz z chłopcami z Domu dla Dzieci w Dynowie uczestniczyli wspólnie w Obozie Sportowym w Dynowie. Chłopcy spędzili 12 dni na licznych i atrakcyjnych zajęciach sportowych prowadzonych przez Pana Trenera (nauczyciela   z jednej z dynowskich szkół), poznawali techniki gry ulubionej piłki nożnej oraz pozostałych gier sportowych. Na obozie nie zabrakło integracyjnego ogniska z pieczeniem kiełbasy i dobrym humorem.

Udało się nam także na minionych wakacjach zorganizować wyjazd do pięknego i niedaleko oddalonego od nas Przemyśla. Zwiedzaliśmy miasto, zjedliśmy pyszne przemyskie lody, uczestniczyliśmy w warsztatach z plecenia wikliny oraz zdobyliśmy Kopiec Tatarski, z którego podziwialiśmy piękną panoramę okolicy. Byliśmy też w miejscu wyjątkowym zwanym Jasną Górą Podkarpacia – Kalwarii Pacławskiej. Otoczona piękną przyrodą rozciąga się na okoliczne wzgórza i lasy, a w swoich kapliczkach przybliżała nam Tajemnice Wiary wprowadzając nas    w zachwyt i zadumę.

Na zakończenie wakacji skorzystaliśmy z zaproszenia Ośrodka Szkoleniowego Najwyższej Izby Kontroli w Goławicach. Czas tam spędzony przyniósł wiele radości i cudownych wspomnień. Na terenie Ośrodka mieliśmy zapewnionych wiele atrakcji: pływaliśmy w basenie, graliśmy w tenisa ziemnego, siatkówkę i koszykówkę. Do naszej dyspozycji były też rowery, którymi jeździliśmy na wycieczki rowerowe po okolicy. Podczas pobytu zwiedziliśmy również Warszawę a największym powodzeniem cieszyło się odwiedzenie Centrum Nauki Kopernik.

Minione wakacje zaliczamy do bardzo udanych, a zdobyte nowe doświadczenia i wrażenia z odbytych podróży na długo pozostaną w naszych pamięciach.

Do dużego sukcesu naszej Fundacji niewątpliwie należy zaliczyć utworzenie nowego Domu dla Dzieci w Rakszawie. Obecnie jesteśmy na etapie urządzania domu. Poszukujemy sponsorów    i ludzi dobrej woli, którzy pomogliby nam w ostatecznym urządzeniu domu. Potrzebujemy mebli   i wszelkiego wyposażenia domu. Nasi podopieczni z Domu dla Dzieci w Łopuszce Małej chętnie pomagają w pracach porządkowych w nowopowstającym domu. Są chętni do pracy i pełni zapału. Mamy nadzieję, że uda się nam jak najszybciej zakończyć pracę w Domu w Rakszawie i że już niedługo zacznie on tętnić życiem i uśmiechem radosnych buź dzieci.

Zbliżamy się do okresu bożonarodzeniowego i w tym radosnym czasie będziemy gościć 18 grudnia w naszej placówce na wspólnej Wigilii i wspólnym przeżywaniu Radosnej Nowiny Abp Józefa Michalika. Poczynamy już drobne przygotowania aby ten dzień był piękny, radosny i szczęśliwy.